TİRAMİSU



Gerçek tiramisu kedi dilinden mi olur,petibörden mi olur,kekten mi olur tartışmaları sürerken bence hepsinin ayrı ayrı güzel tadı var..benim oğlumun favori pastası olduğundan ben sık sık yapıyorum..işime de geliyor açıkçası:)..çünkü peynir yemeyen ve süt içmeyi çok sevmeyen oğluma süt ve peyniri yedirme imkanı:))Hepsini denedikten sonra oğlumun tercihi kekten olan tiramisu olduğu için benim tercihim kek ile yapılan tiramisu...
MALZEMELER:
1 hazır pastaban
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı şeker
2 yumurta sarısı(ben 1 yumurtayı akıyla beraberde koyarak denedim tadında,kıvamında bir değişiklik olmuyor)
1 paket vanilya
1 kutu labne peyniri (veya 2-3 çorba kaşığı yoğurt)
arzuya göre 1/4 kutu krema (muhallebisi daha kremamsı oluyor )
*NOT:Resimdeki pastamı oğlum kremasını çok sevdiği ve daha çok yesin diye; 4 su b.süt, 4 çorba kaşığı un,4 çorba kaşığı şeker,4 yumurta sarısı,1 paket vanilya,4 çorba kaşığı yoğurt,1/4 krema ile yaptım..
*Normalde de bence 3 su bardağı ve kaşığı ölçüsü ile yapılan tiramisu tam kapatıcı oluyor..2 su bardağı ile yapılan da kenarlara sürmeye pek yetmiyor..
Keki ıslatmak için:
1 su bardağı su
1,5 çorba kaşığı nescafe
1 çorba kaşığı şeker
2 çorba kaşığı rom (konyak,viski,kahve likörü v.s de olur)
*Ben içki koymuyorum oğluma yaptığım zaman, gayet lezzetli oluyor..
Üzeri için:
kakao
HAZIRLANIŞI:
*Süt,un,yumurta soğukken karıştırılır ve ocağın altı yakılıp muhallebi kıvamına gelmeye yakın şekeri ilave edilir..(ben şekeri en son koyuyorum çünkü tanınmış uzmanlardan öğrendiğime göre önce koyulan şeker sütün vitaminini azaltıyormuş)..muhallebi kıvamına gelip ocağın altı kapatıldıktan sonra da vanilyası koyulur(önce konulan vanilyanın aroması güçlü olmazmış)..soğuması için bir kenara alınır..muhallebimiz soğurken;keki ıslatmak için 1 su bardağı su kaynatılır,nescafesi ve şekeri ilave edilip karıştırılır(içkili yapacaksanız biraz ılındıktan sonra içkisi de ilave edilir) ve bardağın yarısı alt kekine yarısıda üst kekine olmak üzere her iki tarafı da eşit şekilde kaşıkla ıslatılır..
Bu arada soğuyan muhallebimize labne veya yoğurdu ve kreması konulup mikserle iyice karıştırılır(daha kremamsı olması için ben blendırla karıştırıyorum)..ve taban kekinin üzerine muhallebimizin yarısından azını,üst kekini kapattıktan sonra da yarısından fazlasını(kenarlarada sürüleceği için) döküp yayıyoruz ve kakaomuzu beyaz yer kalmayacak şekilde serpiyoruz..1 gece buzdolabında bekletip servis ediyoruz..
AFİYET OLSUN:)

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ok güzel bir tarif,benim için bilhassa,bir de light bisküvi olsa...sevgiler.

Unknown dedi ki...

sanırım light tiramisumdan bahsediyorsun...çünkü bu normal tiramisu..light tiramisumda da light bisküvi var zaten..sevgiler..

reyyan dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor.
tarifleriniz çok güzel maşaallah:)
sevgiler.